Do rzeczy otóż mam trochę denerwujące objawy a mianowicie, na wciśniętym pedale sprzęgła mam głośniejsze klekotanie "silnika" i nie regularne pobrzękiwania jak by ktoś dwiema pokrywkami od garnków bez żadnego logicznego schematu uderzał o siebie, ten dźwięk tez przypomina monetę w pralce z innymi ubraniami która co jakiś czas uderza w bęben, dzieje się to w dni ciepłe i po nagrzaniu motorka, jest to o tyle dziwne, że większość opisuje takie odgłosy jak nie naciska na sprzęgło ja zaś mam te odgłosy jak mam wciśnięty pedał sprzęgła , po jego puszczeniu wszystkie ustaje , oczywiście jak na złość przy serwisie u DGW nic nie było słychać (przestraszyła się suka) ale po kilku dniach powróciły, nie mam nie niepokojących innych objawów jak uślizgi sprzęgła czy telepanie budą lub jakieś tam szarpanie przy ruszaniu.
Teraz nie wiem czy to sprzęgło, dwu-mas czy coś innego a trochę mnie to zaczyna irytować.
Miał ktoś takie objawy lub sugestie co to morze być ?
Ja mam podobnie od około 15-20 tyś km, z tym, że po wciśnięciu sprzęgła słyszę zdecydowanie inny głośniejszy klekot ale tylko klekot. Wydaje mi się, że u mnie to sprzęgło + dwumas.
moje autko ma niecałe 20 tys i jak wcisne sprzeglo do polowy to mi pedal drga pod nogą,nawet gdy wcisnę delikatnie albo gdy cofam na tzw półsprzęgle....to normalne?
DANIEL1987, jest normalne loru, zdecydowanie dwumasa. Dwumas z zasady wymienia się wraz ze sprzęgłem, a idąc dalej - sprzęgło z dociskiem (wyważenie). Więc czeka Cię chyba komplet
Teraz jeszcze jedno - jeśli klekot jest inny (jakby takie charczenie) przy wciśniętym sprzęgle do połowy, to oznacza uszkodzone łożysko oporowe.
loru, zdecydowanie dwumasa. Dwumas z zasady wymienia się wraz ze sprzęgłem, a idąc dalej - sprzęgło z dociskiem (wyważenie). Więc czeka Cię chyba komplet
no też mi się wydaje że dwumas, o wymianie kompletu wiem ale celuje w jednomas-a co by mieć spokój na dłużej.
Zamieszczone przez McGan
Teraz jeszcze jedno - jeśli klekot jest inny (jakby takie charczenie) przy wciśniętym sprzęgle do połowy, to oznacza uszkodzone łożysko oporowe.
tego objawu nie mam, u mnie klekotanie i obijanie ustępuje jak tylko lekko puszczę sprzęgło.
DANIEL1987, jest normalne
Teraz jeszcze jedno - jeśli klekot jest inny (jakby takie charczenie) przy wciśniętym sprzęgle do połowy, to oznacza uszkodzone łożysko oporowe.
Muszę to u siebie sprawdzić, u mnie sprzęgło bierze strasznie wysoko. Przebieg mam 201 tys podejrzewam, że ani razu nie wymieniane :lol:
jefry, fakt, u mnie po wymianie na jednomas też ta blaszka tarła zaraz po odpaleniu - ale chłopaki szybko się z tym uporali. Może faktycznie warto jeszcze to sprawdzić, może być taniej
McGan mi charczy przy wciśniętym sprzęglę do połowy jednak. Po wciśnięciu dalej ustaje a po wciśniętym do oporu leciutku głośniej klekocze. Więc u mnie lożysko oporowe ? Coś się stanie jak jeszcze tego nie będę robił ? Bo pewnie przy wymianie sprzęgło + dwumas + docisk.
xplo, u Ciebie definitywnie łożysko oporowe. Jeżeli na razie jest to lekko, to się nie przejmuj zbytnio - myślę, że do dwóch miesięcy możesz się na tym "poślizgać" jeszcze. Warto zmienić od razu cały komplet, żeby dwa razy skrzyni nie rozdzielać niepotrzebnie (koszty)
Komentarz